;

Rabu, 3 Jun 2009

Menceriakan Laman Blog

Hari ini banyak masa yang terluang. Dengan keluangan masa yang ada, mulalah timbul idea yang sejak lama bersarang di kepala. Hari ini banyak juga cerita politik yang dibincangkan oleh para blogger di internet. Namun, hari ini cerita politik tidak menjadi satu mesej yang ingin disampaikan di blog ini hari ini.


Sejak sekian lamanya, dibiarkan cerita di blog ini dengan cerita lama, hari ini komputer dengan arus internet ini mula membuka ceritanya. Mulanya hanya meninjau pautan yang berada di bahagian bawah laman ini. Cerita dan lagunya masih sama. Nak dihuraikan memang tak terkata madahnya. Kalau ditatap dengan pena sudah tentu, berakhir dakwatnya kesudahannya cerita yang belum berkesudahan dan penuh tragedi.

Keluh kesah dan geram serta marah menjadi sebati dengan jiwa di kala mata hati menitip setiap yang tersirat. Dibuka dua tiga laman, ditutup semula. Begitulah sehingga beberapa jam berlalu.

Sedang asyik melayari persada jalur lebar yang beberapa tahun bersama, ditatap pula muka laman yang menjadi tatapan pengunjung. Hitam putih dan kelabu serta sedikit warna-warna yang terpalit di sana-sini.

"Ubah suai sikit" detik hati berbicara membuat jari jemari menarikan tarian salsa dan tango berlari kesana sini. Beberapa jam berlalu masih tidak puas dan terus mengukir mengikut pahat hati naluri. Akhirnya hijau menjadi pilihan seperti hijaunya dedaun yang menyeri bumi. Pastinya hijau untuk pasti kesayanganku.

 
© Copyright by Pak We Lang  |  Template by Blogspot tutorial