;

Isnin, 9 Februari 2009

Sepatah Kata

Bismillahirrahmanirrahhim.

Alhamdulillah, syukur saya kehadrat Illahi, kerana dengan limpah kurnianya laman blog Pak We Lang dapat dibina. Idea untuk mewujudkan laman ini sebenarnya telah lama difikirkan. Namun di dalam pemilihan intisari yang sesuai menjadikan kelahiran laman ini memakan masa yang agak lama.

Tujuan utama pembinaan blog ini adalah tidak lain adalah untuk memberikan sedikit informasi kepada semua pengunjung yang berkeluangan melayari laman blog ini. Namun, informasi yang disampaikan di dalam laman ini, adalah lebih menjurus kepada menjalinkan ikatan kasih sayang di dalam keluarga sesama Islam.

Islam merupakan satu panduan hidup yang seandainya dapat dipraktikal dengan sebaiknya akan dapat melahirkan insan yang bernilai tinggi pencapaian, akidah dan akhlaknya. Islam juga dapat memimpin ke arah pembangunan negara yang mampan dari segi keagamaan dan pembangunan.

Di akhir bicara ini dititip sebicara hati. Setiap perkara yang berlaku di dalam kehidupan seharian, semuanya akan menjadi sejarah. Maka, dengan sejarah ianya dikenang dan dibaca kembali untuk ingatan yang berpanjangan.

Dengan kelahiran laman yang sebar sederhana ini, diharapkan semoga sejarah akan dicipta dan direnung dan dikenang untuk selamanya.

Sekian.

 
© Copyright by Pak We Lang  |  Template by Blogspot tutorial